...nu plange in fata une usi inchise, cauta fereastra care tocmai s-a deschis...

marți, 7 decembrie 2010

Decembrie, singuratate, copil

Hey, bine te-am regasit.
M-am hotarat sa ma adresez from now on PERSOANEI A 2A. Adica TIE, -TI, TU, TINE.

Timpul trece in favoarea mea, lucrurile se aseaza, simturile se ascut, sentimentele se concretizeaza, calea se aseaza pur si simplu dinaintea mea, viata ia o intorsura interesanta.

Frigul de afara nu a reusit inca sa-mi inghete sufletul, entuziasmul care 'sperie' s-a potolit si am decis sa-l eliberez doar cand sunt eu cu mine. Iarna asta s-a instalat pur si simplu, n-am simtit cand s-a sfarsit toamna, am trait totul mult prea repede din cauza diverselor situatii-limita si m-am apucat sa-mi organizez timpul in asa fel incat sa mai apuc sa dorm intre facultate - meditatii - carti+muzica - familie+prieteni - casa -, sa fac ordine in laptop, cutii, casa, relatii de tot soiul, ganduri si viata.

Sentimentul tot mai pregnant este singuratatea. Ultima carte pe care tot incerc s-o cuprind in creierul - shake este Arta de a iubi. Jade mi-a spus sa scap de INCERC. Sa trec direct la O SA FAC. Ai dreptate. Incerc sa scap de el :P

Ultimul film vazut este StepUp3. Bunut, actiune liniara, tipar relativ cunoscut, sfarsitul insa face ca filmul sa ti se para ca merita: dansul final este superb datorita efectelor speciale. Un mare Ok.

Saptamana trecuta am ales sa nu ma mai gandesc la oportunitati pana in ianuarie. Am inteles ca am nevoie de o pauza de la tot. M-am blocat undeva si am nevoie de un declick. Inclusiv prietenii de suflet sunt in stand-by, pesemne ca ma lasa sa-mi rezolv treburile... Singura. Nu intelege gresit, imi place singuratatea aia in care inveti, in care gandesti tu in capul tau, in care te organizezi. Dar au venit multe peste mine si sunt AllByMyself. Si e cam aiurea ca imi cam vine sa ma arunc de la 3. Dar si asta e o ocazie sa-mi pun ordine in freza.

Duminica am fost la biserica, m-am bucurat sa-mi revad fratii si surorile, rudele, sa iau pulsul Luminii direct de la sursa. Dupa-amiaza mi-am petrecut-o in prezenta uneia din prietene, motiv pentru care am incercat sa fiu un vizitator incurajator pentru tatal greu incercat de boala. Prietena mea si mama ei sunt resemnate pe motiv ca ''nu ma imbat cu apa rece'. E adevarat ca eu 'sunt plecata pe Luna' dar naivitatea / speranta falsa nu are nici o legatura cu renuntarea definitiva. Nu-ti spune nimeni ce sa faci, dar asta nu inseamna ca trebuie sa-ti iei jucariile si sa pleci, sa renunti inclusiv la a te bucura impreuna cu cineva drag care are nevoie de mangaiere, macar in ultimele clipe.

Incerc (iar!) sa tin pasul cu semnele. Ieri am fost martor-neputincios (teoretic) la o intamplare care mi-a trezit amintiri foarte dureroase, dupa ce toata dimineata parca am fost oarba la toate semnele care incercau sa ma pregateasca. Mi-am adunat gandurile de pe coclauri si mi-am canalizat toata energia catre dorinta de a se termina totul ok - ceea ce am reusit, cu putin ajutor. Jade mi-a amintit (desi nu-mi amintesc momentul initial) ca la un examen nu se merge decat cu RATB-ul sau pe jos. Interesant sfat, i-am inteles in sfarsit sensul. A fost o lectie pe care mi-a fost greu s-o (re)invat, insa am depasit momentul. Multumesc pentru sprijin.

Un sufletel mi-a povestit ca de ziua lui, s-a bucurat doar 70% din ceea ce-si dorea/se astepta sa primeasca.
Alinierea planetelor se pare ca n-a fost favorabila pentru inceputul de saptamana :D
Nu cred in zodii, magie ros-albastra :D, vraji si bampiri. Parol! Doar ca a fost ceva ieri in atmosfera ;)

In viata nu trebuie sa te astepti la nimic... lasa viata sa iti ofere surprize...va fi mult mai bine decat crezi!

Deci: listez, sterg, completez, reprogramez si modific. Tot!
Who's with me?
O prietena speciala mi-a spus odata ca se afla mereu 'pe lista cuiva'. Atunci vorbeam de o lista de-a mea care cuprinde persoane dragi mie.

In alta ordine de idei, a veni iarna, va ninge...
Orasul s-a impopotonat ca o pitzipoanca ieftina, isteria cumparaturilor a inceput - desi auzisem ca e criza, au inceput cliseele 'sa fim mai buni...bla bla bla'.

Intreb si eu, retoric - desigur, de ce sa fim mai buni de Craciun? Si de ce sa vrem ca lumina sa ne patrunda in suflet de Paste? In rest avem dezlegare de la bunatate, rabdare, compasiune, iubire, intelegere??? DOAR de sarbatori trebuie SA CEVA, ORICE? Nu putem mereu? E greu sa trecem peste orgolii exagerate IN FIECARE ZI? Daca tot ai masca si esti ipocrit, INCLUSIV de Sarbatori, macar asuma-ti ca NU POTI FI UMAN mereu. Vei castiga totusi bonus pentru sinceritate. Nu vei fi catalogat macar drept ipocrit notoriu.

Personal ador iarna. Ca frigul e mai bun decat caldura sufocanta - pentru mine, cel putin, ca ninge peste cenusiul asta numit viata, ca totul devine lumina, culoare, deco. Am stabilit deja ca nu-mi plac kitsch-urile si exagerarile numite 'decoratii de Craciun'.
Imi place sa vad luminitele multicolore palpaind la toate geamurile. Cand ma aventurez la shopping, in fata raionului 'deco' ma transform mereu: copilul din mine iese la iveala si imi sclipesc ochii cand vad ghirlande si globuri si stelute si mosuleti si braduleti... E momentul cand rotitele incep sa mearga si ideile deco imi vin in cap de-a valma, si astept cu nerabdare sa ajung acasa, sa ma infasor in toate ghirlandele noastre - ca o dansatoare de cabaret, sa pun de 2-3 ori instalatiile pe pereti, pana gasesc combinatia perfecta... Copilul din mine invinge mereu. Si uit de tot. Si de toate. Cand ma pierd de ai mei, iarna - la shopping, ei stiu unde sunt intotdeauna: 'du-te si ia-o pe Andruta de la deco'... Nu-ti fie frica de entuziasmul meu, nici macar nu e molipsitor, dar asa sunt eu, si cand copilul din mine invinge, inseamna ca ceva extraordinar se intampla.

Daca ai avut o zi grea la birou, cu dead-line-uri extraterestre, cand toata casa ta e plecata cu sorcova si tu nu-ti gasesti locul, stii unde voi fi. Iti dau voie sa stai langa mine sa te uiti prin marea de culori, sa te relaxezi 5 minute printre globuri si stelute... E locul meu preferat, dar il impart si cu tine, caci merita. Si poti chiar sa incepi sa rememorezi lucrurile frumoase care ti s-au intamplat anul acesta si pentru care sa fii recunoscator.

Asculta asta, e un remix dragut facut dupa mult-cunoscuta Let it Snow.
N-joy!

2 comentarii:

  1. sincer imi place mult ce ai scris mai sus,gandesti mult si scrii frumos.Tot ce ai facut tu in tot acest timp adunate intr-un singur text,misto.
    Foarte inspirat iti doresc si eu sarpatori fericite tie si celor dragi tie si referitor la "let it snow",melodie e foarte frumoasa.
    Bafta iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hey, thanks a lot :)
    Sarbatori fericite si tie si celor dragi alor tai. Good luck 2 u 2.

    RăspundețiȘtergere