...nu plange in fata une usi inchise, cauta fereastra care tocmai s-a deschis...

sâmbătă, 11 februarie 2012

Prietena

Azi scriu sub efectul convorbirii de aseara cu ingerasa mea.

E dintr-o bucata. Adica daca are ceva de spus, iti va spune scurt si direct, fara sa te menajeze.
O apreciez pentru asta, firea mea diplomata nepermitandu-mi onestitatea 100%.

Vorbeam printre altele, de ceea ce inseamna de fapt termenul de 'friend / best friend'.
Am (avem, de fapt) antecedente in ceea ce priveste esuarea unei relatii de prietenie cu cei din jur.
Pe motiv ca best friend cu persoane de sex opus nu prea merge (la mine cel putin nu a mers niciodata), dar de ce trebuie sa trantesc usa in fata prietenului care nu mai vrea sa-mi fie prieten...
Nu se poate lasa totusi o portita deschisa, poate vreodata vreunul din noi 2 va avea totusi nevoie de celalalt?... Intrebare retorica, in al carui raspuns se gasesc toti cei care au doar 1 neuron: 'NU mai vreau sa vorbesc cu tine niciodata pentru ca NU mai VREAU eu'. Si cu mine cum ramane? Cum ramane cu ce VREAU si eu?

Trecand peste acest pas, ramane termenul de friend / best friend cu persoanele de acelasi sex.
Pentru ca am fost invatati de mici sa respectam 'eticheta'. D-aia avem MEN si LADIES...

Dar si acolo avem probleme pentru ca incepe lumea sa te manance de posterior din orice prostie: ca ai rimelul mai albastru, ca ai poseta roz bonbon mai bonbon decat brosa ei, ca ai nasul mai mic decat al ei - ca la al ei nu se poate ajunge nici cu prajina de fitze... printre baieti sunt si mai interesante / amuzante, dar n-am stat sa aflu motivele de mancarimi la baieti...

Ma intreb dupa ce criterii isi aleg / denumesc unii oameni prietenii...

Cand sunt in preajma prietenilor mei, nu am de ce sa ma prefac. Sau sa ma constrang in vreun fel. Pot fi eu. Cu bune si rele. Dar mai mult decat atat, am voie sa fiu suparata, obosita, fericita, si chiar sa ma manifest. Fata de job, scoala, apropiati sau diverse cercuri, unde ne autoobligam sa pastram niste aparente.

Si asta apreciem cel mai mult la relatia noastra. Ca e bazata pe sinceritate, acceptare, empatie.
Ne judecam doar constructiv si pe un ton cald. Ne sustinem chiar si atunci cand avem rezerve. Pentru ca uneori oamenii se pot insela in anumite privinte, dar asta nu ne impiedica sa acceptam si dorinta celuilalt. E vorba de siguranta, sustinere, dialog sincer si caldura. Asta inseamna pentru mine prietenia. Iubirea care rezulta dintr-o astfel de relatie sincera, te tine ca un colac de salvare chiar si in cele mai grele furtuni ale vietii. Poate nu are mereu sfaturi, dar macar te strange in brate si iti ofera un umar unde sa te descarci. Rade cu tine, sau de tine, iti spune prin ce incercari trece dar stie sa si asculte. Si mananca inclusiv o briosa atunci cand tu te-ai hotarat a 20a oara sa renunti la regim.

Pentru toti prietenii mei, cei care ati hotarat ca va stau in gat, sau cei care inca ma suportati, MULTUMESC!

Multumesc pentru lectiile 'predate' si rabdare.

'Ca sa ai un prieten, trebuie intai sa fii tu unul.'
Un prieten iti aduce o stea atunci cand cerul tau pare a fi lovit de noaptea polara.

HUGZ!

2 comentarii:

  1. dak as fi facut eu o...postare despre asta...ar fi sunat un pik mai dur...din fericire ptr cititor...mi-ai luat-o inainte>:d<

    RăspundețiȘtergere
  2. cu placere :))
    sa fii corect nu inseamna neaparat sa fii dur
    Hugz >:D<

    RăspundețiȘtergere