...nu plange in fata une usi inchise, cauta fereastra care tocmai s-a deschis...

vineri, 8 iulie 2011

Pe a cui?

Viata.

Din moment ce citesti, e clar ca esti unul din fericitii care nu a fost 'aruncat' de parinti iresponsabili, e clar ca ai trecut macar de clasa a 2a - pentru ca STII sa citesti, si probabil ca esti fara dizabilitati psihice(desi eu cred despre acei oameni ca sunt doar 'speciali' - insa unii dintre ei sunt mai normali decat multi dintre noi) ...

In ultima vreme ma simt ingradita.
Asa, ca intr-o cusca, sau tarc sau cum vrei tu sa-i spui.
'Fa asa!', sau 'Fa asta!' sau 'De ce nu faci dupa cum ti-am spus (a se citi dictat) eu?'

Fiecare este dator sa lupte pana la capat.
Fiecare este dator sa incerce.
Lucrurile / greselile nu se intampla NICIODATA de 2 ori LA FEL.
Ex.: daca tu ai varsat o cafea fierbinte pe tine, nu inseamna ca si mama ta a varsat exact la fel cafeaua. Motivul, locul petei, varsta si timpul in care ceva rau se petrece nu vor fi la fel cu alte imprejurari nefericite.

Ce face un copil cand ii spui NU te du la aragaz? In secunda 2 in care l-ai scapat din ochi, fie si pentru o clipa, ACOLO va merge inevitabil. Acolo unde se poate, NU incepe un avertisment cu NU. Acolo unde se poate, lasa-l sa fie incapatanat si sa SIMTA pe pielea lui cum e sa NU asculte.
Lasa-l sa invete din propriile greseli. ACOLO UNDE SE POATE.
Si daca totusi 'greseste' NU ii spune NICIODATA 'TI-AM ZIS EU...'

Stie si singur sau isi aminteste categoric ca a fost avertizat. Crezi ca nu se simte deja rau ca a refuzat sa asculte? Il mai pisezi si tu la cap si ii fragezesti si mai mult orgoliul? Nu-l mai umili, pentru ca SIGUR se simte si el umilit de propria incapatanare.

Fii rabdator, sau daca simti nevoia sa-i reprosezi ca nu a ascultat, fa-o cu DRAGOSTE. Fara 'TI-AM SPUS EU...' Pentru ca daca se intoarce chiar si o singura data roata, TI-O VA PLATI asa cum l-ai tratat si tu. Iti va spune si el 'ti-am spus eu...' , sau iti va tranti (chiar si pentru o singura data) 'E, CUM E SA FII IN LOCUL MEU?' Si asa incep relatiile si asa fragile sa se distruga de tot.

Pentru ca ne credem CEI MAI CEI, pentru ca suntem MANDRI, pentru ca nu avem RABDARE, pentru ca nu intelegem ca fiecare este DATOR sa incerce - si unii se incapataneaza s-o faca IN CIUDA AVERTISMENTELOR. Si pentru ca in final, UMILINTA NU SE TRANSFORMA IN ACCEPTARE / LECTIE DE INVATAT- pentru ca nu am fost 'certati' cu DRAGOSTE - ci se intoarce cu URA - desi poate intentiile noastre au fost evident din dragoste si grija pentru cel de langa noi.

Totul e un BUMERANG. Totul!
Nimic nu este ceea ce pare - orice lucru ARE DOUA TAISURI. Pentru unii poate fi foarte bun, pentru altii insa...
Si nu uita de DRAGOSTE. Daca nu esti in stare sa te uiti in primul rand IN TINE, nu te mai considera THE BEST. Incepe orice judecata CU OMUL DIN OGLINDA. Invata din greselile altora. Fii rabdator si bun. Corecteaza cu dragoste. Fii TOLERANT.

Sufletul meu nu e la fel cu al tau. Circumstantele in care ma aflu eu nu sunt la fel cu cele in care se afla ceilalti. Ceea ce cred eu nu e obligatoriu sa fie si crezul altora. Ce SIMT eu (poate) nu simte nimeni. Lasa oamenii asa cum sunt: sa greseasca DUPA ce i-ai avertizat, sa fie loviti DUPA ce le-ai spus de care lovituri sa se fereasca, sa (se) SIMTA DUPA ce i-ai avertizat ca e pierdere de vreme.

PENTRU CA TOTI TREBUIE SA NE INVATAM LECTIILE. Si lectia pe care n-ai invatat-o astazi - fie ca ai fost incapatanat, curios de celalalt rezultat sau mandru - SE VA INTOARCE SI MAINE. Si POIMAINE. Pana o inveti. Ai uitat-o? Se va intoarce. Lectia pe care ai invatat-o tu, spune-o altora sub forma de 'eu am fost NEVOIT sa invat ca...'.

DAR:

Nu acorda SFATURI decat atunci CAND SUNT CERUTE.
Poate tu crezi ca faci un bine, dar celalalt se poate simti SPERIAT, COPLESIT SAU BULVERSAT. Pentru ca nu intotdeauna intentiile BUNE au efectul scontat. Sfaturile se dau in doua cazuri:
1) Cand sunt CERUTE
2) Cand de ele DEPINDE VIATA CUIVA.

In rest, TACI! Sau da-le CU DRAGOSTE.

Lasa-i sa greseasca. Nimeni nu e perfect. In plus, tu ai alte lucruri mai importante de facut: UITA-TE IN OGLINDA si traieste-ti TU SINGUR viata.

Altfel, pe a cui VREI s-o traiesti, daca ii lasi pe TOTI sa-ti DICTEZE ce sa faci???
ACCEPTI sa-ti TRAIASCA altii VIATA? De ce? Ti-a fost data TIE, nu LOR. Ei au viata lor, sa faca din /cu ea CE VOR EI.

Nu uita totusi de DRAGOSTE. Pentru ca altfel ar fi viata tuturor daca am face TOTUL cu un strop de DRAGOSTE.

Repet intrebarea: A cui viata o traiesti?
Si mai adaug: Ii lasi pe altii SA-SI TRAIASCA propria viata?

N-joy YOUR life!
Hugz, D.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu